Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.
Przedstawienie porządku obrad.
a)
Wniosek Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji o uzupełnienie porządku obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Śremie o projekt uchwały w w sprawie Skargi na Burmistrza Śremu
b)
Wniosek Burmistrza o uzupełnienie porządku obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Śremie o projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwały budżetowej gminy Śrem na 2025 rok
oraz o projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Śrem.
3.
Przyjęcie protokołu z XII i XIII sesji Rady Miejskiej w Śremie.
4.
Rozpatrzenie projektu uchwały Rady:
a)
w sprawie przystąpienia do sporządzenia Miejskiego planu adaptacji do zmian klimatu dla miasta Śrem,
b)
w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu położonego w Śremie przy ul. Szkolnej;
c)
w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla zachodniej części obrębu Binkowo;
d)
w sprawie dotacji na prace konserwatorskie polegające na remoncie muru dawnego klasztoru Franciszkanów przy ul. Poznańskiej w Śremie;
e)
w sprawie wskazania wstępnych miejsc lokalizacji nowych przystanków komunikacyjnych w miejscowości Zbrudzewo;
f)
w sprawie nadania statutów sołectwom gminy Śrem;
g)
w sprawie określenia zasad przeprowadzania naboru wniosków o zawarcie umowy najmu albo podnajmu mieszkań oraz maksymalnej wysokości miesięcznego dochodu gospodarstwa domowego;
h)
w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie darowizny nieruchomości położonej w Mórce przy ul. Śremskiej na rzecz powiatu śremskiego;
i)
w sprawie skargi na działalność Dyrektora Muzeum Śremskiego.
j)
w sprawie skargi na Burmistrza Śremu
k)
zmieniający uchwałę w sprawie uchwały budżetowej gminy Śrem na 2025 rok
l)
zmieniający uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Śrem
5.
Projekt obwieszczenia Rady Miejskiej w Śremie w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu uchwały w sprawie wyznaczenia obszaru i granic aglomeracji Śrem.
6.
Sprawozdanie z działalności Centrum Usług Społecznych w Śremie za 2024 rok.
7.
Ocena zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej za 2024 rok.
8.
Informacja o zgłoszonych żądaniach, o których mowa w art. 36 ust. 1–3 i ust. 5, i wydanych decyzjach, o których mowa w art. 37 ust. 6 i ust. 7 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w okresie od 1 czerwca 2024 r. do 20 maja 2025 r.
9.
Zatwierdzenie sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej od stycznia do maja 2025 r.
10.
Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym.
11.
Interpelacje i zapytania radnych, wolne głosy.