Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.
Przedstawienie porządku obrad.
-
wniosek o uzupełnienie porządku obrad o pkt. 8 n)
3.
Przyjęcie protokołu z II sesji Rady Miejskiej w Śremie.
4.
Przedstawienie raportu o stanie gminy Śrem za 2023 rok.
5.
Debata nad raportem o stanie gminy Śrem
6.
Głosowanie nad udzieleniem Burmistrzowi Śremu wotum zaufania.
7.
Rozpatrzenie sprawozdania Burmistrza Śremu o przebiegu wykonania budżetu gminy Śrem za 2023 rok, sprawozdań rocznych z wykonania planu finansowego instytucji kultury, informacji o stanie mienia gminy Śrem oraz sprawozdania finansowego gminy Śrem.
8.
Rozpatrzenie projektów uchwał Rady:
a)
w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego gminy Śrem wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2023 rok;
b)
w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza Śremu;
c)
zmieniająca uchwałę w sprawie przyjęcia Programu Usług Społecznych w gminie Śrem na lata 2024-2026;
d)
zmieniająca uchwałę w sprawie dodatkowych oznaczeń taksówek oraz przepisów porządkowych związanych z przewozem osób i bagażu taksówkami na terenie gminy Śrem;
e)
zmieniająca uchwałę w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy Śrem;
f)
w sprawie zniesienia ochrony z 21 drzew wchodzących w skład pomnika przyrody „Aleja kasztanowcowa w Błociszewie”;
g)
zmieniająca uchwałę w sprawie udzielenia Województwu Wielkopolskiemu pomocy finansowej w formie dotacji celowej przeznaczonej na realizację inwestycji drogowej
h)
w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości budynków lub ich części, w których wykonano remont elewacji;
i)
w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości budynków lub ich części, w przypadku związania lub zajęcia na prowadzenie działalności gospodarczej;
j)
w sprawie emisji obligacji komunalnych oraz zasad ich zbywania i wykupu;
k)
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwały budżetowej gminy Śrem na 2024 rok;
l)
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Śrem na lata 2024 – 2035;
m)
w sprawie przekazania skargi według właściwości.
n)
w sprawie uznania skargi na Burmistrza Śremu za bezzasadną.
9.
Rozpatrzenie projektu obwieszczenia Rady Miejskiej w Śremie w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w mieście Śrem.
10.
Sprawozdanie za rok 2023 - Monitoring Strategii Rozwiazywania Problemów Społecznych Gminy Śrem na lata 2022-2027.
11.
Raport z wykonania w 2023 roku Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2022 – 2025.
12.
Informacja o zgłoszonych żądaniach, o których mowa w art. 36 ust. 1-3 i ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, i wydanych decyzjach, o których mowa w art. 37 ust. 6 i 7 przywołanej ustawy w okresie od 27 kwietnia 2023 r. do 31 maja 2024 r.
13.
Sprawozdanie z realizacji zadań w zakresie objętym Uchwałą Nr 361/XLI/09 Rady Miejskiej w Śremie z dnia 29 października 2009 r. w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność gminy Śrem.
14.
Sprawozdanie Burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym.
15.
Interpelacje i zapytania radnych, wolne głosy.